Grapefruit - naozaj pomáha pri chudnutí?

Grapefruit si hneď po citrónoch a pomarančoch drží stabilné miesto medzi obľúbeným ovocím. A ani sa nečudujem. Veľké dávky vitamínu C, vitamínu A, vitamínu B1, vlákniny a draslíka rozhodne sú dôvodom ku konzumácii grapefruitu. Je však pravda, že toto citrusové ovocie napomáha k chudnutiu?

Ružový, červený, alebo biely, všetky sú plné vitamínov

Grapefruity môžu byť rôzne a každý druh má inú chuť. Niektoré sú viac horké, niektoré viac sladké a niektoré sú zase kyslejšie. Aj keď je grapefruit na pultoch obchodov k dispozícii po celý rok, najlepšie obdobie však vystihnete, keď budete grapefruity jesť počas zimy a skorej jari. Grapefruit je ovocie, ktoré je skutočne vhodné pri redukčnej diéte. Je zložený totiž z veľkej časti z vody, nemá žiaden tuk a neobsahuje veľa kalórií. Jeden grapefruit Vás zasýti na dlhý čas. Tento citrus je okrem iného bohatý na antioxidanty, ktoré likvidujú voľné radikály, pomáhajú v boji proti starnutiu buniek, zápalu, rakovine, alebo srdcovo-cievnym ochoreniam. Vitamín C pomáha udržiavať ďasná zdravé a pokožku mladistvú a žiarivú.
Grapefruit - naozaj pomáha pri chudnutí?
Zdroj: pittmandavis.com

Čo grapefruity a ich toľko ospevovaný vplyv na chudnutie

Či grapefruity ako také naozaj majú vplyv na chudnutie sa ešte nepodarilo dokázať a je jasné, že ich samotné jedenie Vás nezbaví tukových vankúšikov, keď popritom budete vo veľkom jesť vepřo knedlo zelo. Ale! Je tu jedno ale. Každodenná konzumácia grapefruitov má pri snahe schudnúť veľký účinok. Pýtate sa ako? Jednoducho. Grapefruity obsahujú málo kalórii a ak si doprajete nízkokalorické jedlo, ktoré Vás zasýti na dlhšiu dobu, potom sa Váš denný príjem kalórií zredukuje a v dôsledku toho budete chudnúť. Ak sa neviete krotiť v nakladaní na tanier, skúste nasledovný trik. Pred každým jedlom zjedzte polovicu grapefruitu. Uvidíte, že budete jesť oveľa menej a takéto „oklamanie“ vlastného tela povedie k štíhlejšiemu pásu.
Grapefruit a chudnutie
Zdroj: daisysworld.net

100 g grapefruitu výživové hodnoty:

Kalórie: 42
Tuky: 0,16 g
Sacharidy: 10,65 g
Bielkoviny: 0,72 g


Pozn. Najnovšie štúdie ukázali, že ľudia, ktorí jedli denne grapefruity boli výkonnejší a zároveň cvičili viac. Pokusnú vzorku rozdelili na tri skupiny. Prvá jedla polovičku grapefruitu s každým väčším jedlom (3x denne). Druhá skupina pila grapefruitovú šťavu pred každým väčším jedlom (tiež 3x denne). Tretia skupina nevyfasovala žiadne grapefruity, ani šťavu. Po 12 týždňoch členovia prvej skupiny schudli v priemere 1,6 kg. Druhá skupina vďaka grapefruitovej šťave schudla v priemere 1,5 kg. Tretia skupina schudla v priemere len 0,2 kg.