Sú banány vhodné pri chudnutí?

Banány sa v našich končinách konzumujú na kilá. Veď komu by nechutili, keď sú také sladké a dobré? Kúpite si ich rovno s „obalom“, pred jedením sa nemusíte prplať s prácnym šúpaním, alebo umývaním. Vďaka tejto praktickej vlastnosti si banány berieme so sebou ako snack, keď ideme niekam mimo domu. Banány sú však často zatracované, pokiaľ príde reč na tému chudnutie a banány. Takže ako to je? Naozaj nám banány škodia ak sa snažíme zhodiť kilá navyše a mali by sme sa im pri chudnutí úplne vyhnúť?

Banánové mýty

Nie. Nie je to pravda. Vec sa má v skutočnosti tak, že banány Vám pri chudnutí naopak môžu pomôcť. Neviem, ako k tomu tie žlté úbožiatka prišli, ale na 100 g banány obsahujú okolo 90 kalórií, čo nie je ani zďaleka tak tragické, ako sa niektorí ľudia nazdávajú. Samozrejme, každé jedlo, okrem vody môže spôsobiť nadváhu, lebo obsahuje nejakú výživovú hodnotu a ak teda prekročíte denný energetický príjem, ktorý je pre Vás vhodný jasné, že budete priberať. Je pravda, že banány obsahujú viac kalórií v porovnaní s ostatným ovocím, ale tieto kalórie neobsahujú takmer žiaden tuk. Naproti sú veľmi nutrične bohaté, lebo sú dobrým zdrojom vitamínu C, vitamínu B6 (ktorý sa vo všeobecnosti veľmi v ovocí nenachádza, ale banány sú svetlou výnimkou), vlákniny a draslíka. Takže, keď si to všetko pekne-krásne zosumarizujeme, banány Vám v prírodnom darčekovom balení ponúkajú porciu energie, minerálov, vitamínov a vlákniny. A to všetko bez tuku! Vďaka svojmu zloženiu Vás zasýtia a sú ideálnou maškrtou po vyčerpávajúcom cvičení. Banány pri chudnutí môžete jesť bez obáv, ale netreba to preháňať.

Sú banány vhodné pri chudnutí?
Zdroj: league.imbaplayers.com

Vplyv banánov na zdravie

Ako som už vyššie spomínala, banány doslova plávajú v draslíku a práve draslík má dôležitú úlohu pri kontrole vysokého krvného tlaku. To isté platí aj o horčíku, ktorého sa v banánoch tiež nachádza neúrekom. Banány okrem toho pomáhajú vyrovnať prekyslenie organizmu, podporujú kvalitný spánok, pozitívne ovplyvňujú naše emócie, zvyšujú odolnosť voči stresu a zvyšujú hladinu energie.

100 g banánov výživová hodnota

Kalórie: 89
Tuky: 0 g
Sacharidy: 22,797 g
Bielkoviny: 1,017g