Ako ostať najedený do sýta čo najdlhšie

Jedlo je pri chudnutí alfou a omegou. Niektorí sa rozhodnú diétovať, niektorí hladovať, niektorí sa rozhodnú dôsledne počítať kalórie a niektorí majú v tom všetkom neskutočný chaos.

Fakt je ten, že pocit keď ste dobre najedení v zmysle, že Vám ani neškvŕka v žalúdku, ani neodfukujete od prejedenia sa pod stolom je na nezaplatenie. Ak chcete zhodiť nejaké tie kilogramy navyše, vtedy je správna miera sýtosti kľúčovým faktorom Vášho prípadného úspechu, či neúspechu.

Ak hladujete, nielenže ste vyslabnutí a myslíte stále len na jedlo od rána do večera, ale ešte sa Vám aj spomalí metabolizmus a prijaté kalórie sa potom nepremieňajú na energiu, ale ukladajú sa vo forme tukových zásob.
comfortablyhungry.com

Ak sa naopak prejedáte, potom sa Vám tiež schudnúť nikdy nepodarí.

Dôležité je nájsť balans medzi týmito dvomi extrémami. Ako teda ostať čo najdlhšie zasýtení, aby ste chudli, ale zároveň nehladovali? Čím skôr si osvojíte zásadu, že nie je dôležité len čo jete, ale aj ako to jete, tým lepšie pre Vás. Nasledovné tipy Vám pomôžu zostať nasýtení oveľa dlhšie.

  • Hlad býva často prezlečený smäd a je to naozaj pravda. Táto stará ľudová múdrosť veru vie o čom hovorí. Mnoho ľudí podceňuje zázračné účinky čistej vody a keď vypijete pred každým jedlom 3 decový pohár obyčajnej vody, žalúdok sa Vám zaplní a zistíte, že jete oveľa menej. Tento trik Vám môže ušetriť až 60 kalórií pri jednom jedle.

  • Netreba si len koreniť život, aby bol vzrušujúcejší – okoreňte si jedlá pre dlhší pocit nasýtenia. Napríklad škorica reguluje hladinu cukru v krvi a vďaka nej si pocit plného bruška užijete oveľa dlhšie.
  • Doprajte si zeleninu a ovocie, ktoré obsahuje veľa vody. Melón, uhorky, paradajky – to všetko má málo kalórií a aj malé množstvo zaplní Vás žalúdok.
  • Morské ryby sú bohatým zdrojom omega 3 mastných kyselín, ktoré nepríjemné škvŕkanie v bruchu eliminuje na niekoľko hodín. Výskumy dokázali, že ľudia, ktorí často jedia ryby sú dlhšie najedení a zároveň konzumujú v priemere o 75 kalórií menej pri ďalšom jedle v porovnaní s jedincami, ktorí ryby až tak neobľubujú.

  • Keď Vás najbližšie prepadne hlad, spomeňte si na Tri oriešky pre Popolušku. Alebo si ich pokojne dajte aj viac :) Orechy obsahujú komplex proteínov, zdravých tukov a vlákniny. Rýchlo utíšia Vašu nekontrolovateľnú túžbu po jedle a zároveň zrýchlia metabolizmus až do výšky 11%!
  • Ak mávate často pocit, že by ste zjedli celú kravu aj s kopytami, potom vyskúšajte zaradiť do svojho jedálnička strukoviny. Fazuľa, šošovica, hrach – strukoviny sú bohatým zdrojom rastlinných bielkovín, ktoré zrýchľujú metabolizmus a zároveň Vás expresne zasýtia.
  • Vajcia sú tiež bohatým zdrojom bielkovín a podľa výskumov pomáhajú kontrolovať apetít až na 36 hodín.

  • Nezabúdajte na vlákninu. Vláknina je veľmi dôležitá pri správnom trávení, to vedia asi všetci, ale napriek tomu jej akosi chýba v bežnom slovenskom jedálničku významnejšie miesto. Dopriať si ju môžete v ranných ovsených vločkách, alebo v ovocí a v zelenine.